Londoni randevú

Londoni randevú

Ennek az embernek itt nem lesz bankszámlája

2015. december 04. - Del Tomino

Komolyan olyan érzésem van, mintha már egy éve itt lennénk Londonban, annyira távoli emléknek tűnik a könyvtáras szerencsétlenkedésünk. Pedig mindössze bő két hónap telt el azóta. Habár a legtöbb dolog gyorsan és szerencsésen alakult, azért ez az időszak korántsem volt mentes nehézségektől, én pedig a 6 kiló testsúly mellett, jó néhány tucat hajszállal is szegényebb lettem. Már lassan hibaüzenetekkel álmodom, ugyanis szinte semmit nem lehet elintézni neten elsőre, legalább egy hibaüzenet nélkül, legyen az mobilfeltöltés, netes utalás, vagy egy egyszerű regisztráció. Persze panaszra semmi ok, hiszen ami miatt itt vagyok az teljesül, de azért jó néhány falba sikerült beleütközni, mire a legalapvetőbb technikai feltételeket - úgymint mobil előfizetés vagy bankszámlanyitás - sikerült megteremteni.

Az utóbbinak nehézségeire fel voltunk készülve, hiszen rengeteg rémhírt hallottunk arról, hogy mennyire nehézkes bevándorlóként bankszámlát nyitni. Több helyről hallottam viszont sikersztorikat, miszerint valaki bement egy bankfiókba és egyből nyitottak neki számlát. Nos, személyes tapasztalataim alapján kijelenthetem, hogy nem alaptalanok a rémhírek. :)

funny_bank_robber_waiting_line.jpg

A bankszámlanyitáshoz először is TAJ számmal - itteni nevén NI number - kell rendelkezned, amihez interjú időpontot kell kérni a munkaügyi központtól. A várakozási idő többnyire két hét, az interjú pedig mindössze néhány alapvető kérdésből áll.
Az interjút követően átlagosan két héten belül megkapod az NI numbert, amivel mehetsz a bankba.

Ha bemész egy bankfiókba, először is - mily meglepő - kérned kell egy időpontot interjúra, amely 1-3 héten belül esedékes. Ehhez feltesznek néhány kérdést, hogy meggyőződjenek arról, hogy az alapvető feltételekkel rendelkezel-e, és ha igen, akkor már csak ki kell várni az interjú napját. Én az első két hónapban (!) már ennél a szakasznál elvéreztem, ugyanis szinte mindenhol lakcímigazolást kérnek és hiába lobogtattam a főbérlőtől kapott lakásszerződést, mindenhol rázták a fejüket. Lakcímigazoláshoz ugyanis a nevemen kellene hogy legyen legalább egy közüzemi számla, ami ugye szobabérlésnél nincs. Hiába készültem előzetesen, stréber módon diplomával és hivatalosan angolra fordított erkölcsi bizonyítvánnyal, ez sehol, senkit nem érdekel. Meg kellett hát hogy várjam, hogy az első hivatalos levél a postaládában landoljon, és az már elegendőnek bizonyult lakcímigazolásként. Persze ahogy az lenni szokott, ezúttal sem elsőre.

A Barclays bankban (ez itt a negatív reklám helye) miután előzetesen elfogadták az útlevelem és a TB értesítő levelet, 10 nappal későbbre kaptam időpontot. Tekintve, hogy addigra már két bankon túl voltam, és a pénzügyes hetente nyaggatott a bankszámla miatt, izgatottan vártam hát az interjút, amihez a munkahelyemről is el kellett kéredzkednem (igen, így írják helyesen :) ).
Hiába vártam remegő kézzel a napot és hiába vittem magammal CV-t, referencia levelet, erkölcsit és munkaszerződést... a technika ördöge ezúttal is közbeszólt. A rendszer ugyanis a dokumentumaim beszkennelését és a mobilbank beállítását követően, az utolsó fázisban leállt és az ügyintéző hölgy sűrű elnézések közepette megígérte hogy amint helyreáll, telefonálni fog a továbbiakkal kapcsolatban. Jó tudni, hogy a bankokat is sújtja a 2015-ben még mindig gyerekcipőben járó webes technológia, de miért pont akkor, amikor én is ott vagyok? :)
Két nappal később - miután továbbra sem adtak megoldást a problémára - felhívtam a bankot. A bankfiók számát nem sikerült megtalálni, ezért a központi számon egy indiai (akcentusú) operátorral kellett hogy megbirkózzak, amely egy 15 perces semmitmondó beszélgetést eredményezett, és amely végén mindketten feldúltan tettük le a telefont. De mit tehet az ember akkor, amikor addigra már két hét várakozás után, az egyik pillanatban azt a választ kapja, hogy nem találják az adatait a rendszerben, majd miután mégis sikerül megtalálni, megnyugtatják hogy az ügye folyamatban van és hamarosan értesíteni fogják. Majd a következő mondatban kiderül hogy mégsem, mert a megadott lakcímigazolás nem elégséges és csak egy névre érkező számlát fogadnak el ezen a címen. Majd miután jelezvén, hogy az ügyintéző korábban, személyesen már közölte, hogy elégségesek a benyújtott dokumentumok, újfent azt a választ kapja, hogy rendben, akkor hamarosan értesíteni fogják. Miután újabb két nap elteltével sem történt semmi, a legközelebbi bankfiókba besétálva a következő üzenet jelent meg az ügyintéző monitorján: "Kérlek, ne nyissatok ennek az embernek bankszámlát!"
És ami a legszebb, nincs indoklás. Nem derült ki, hogy ennyire megpiszkálhattam a telefonos ügyintéző lelki nyugalmát, vagy egyszerűen csak túlképzett vagyok egy Barclays számlához, de a lényeg az, hogy - diplomatikusan fogalmazva - nem született megállapodás. :) Számlát végül két héttel később, a TSB banknál sikerült nyitni, útlevéllel és NI levéllel...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://londonirandevu.blog.hu/api/trackback/id/tr668125416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása